ICKE-vandringen nr 161

Maglarps kyrka och Albäcksskogen

Några dagar före tisdagsvandringen kom domedagsprofetiorna.
Det skulle bli snöfall, 10 sekunder eller dagsregn.
Jag har aldrig läst så många prognoser, så ofta, som dessa dagar.
Sista kvällsbudet var regn och dimma.
På morgonen täcktes marken av ett lätt snötäcke i Räng Sand.
Avbokningar med snöfallsvarning droppade in.
Jag fick reda på att det ösregnade i Kämpinge 2 km från mig..
Fortfarande bra väder där jag befann mig.
MEN ....sen kom vintern med ett kraftigt snöfall och då var det lätt att fatta beslutet!
Jag körde i yrsnö och snömodd ner till Maglarp och som tur var hade alla fått meddelandet om den inställda vandringen. 
Denna vandring kommer naturligtvis att genomföras vid ett annat tillfälle!

Vid pennan
Wiveca

Inga kommentarer: